niedziela, 25 listopada 2018

Niedzielna loopka z Szymonbike!

W momencie, kiedy publikuję tego posta, Szymon obchodzi swoje 30-ste urodziny. Chyba nie ma lepszego momentu na przedstawienie tej sławnej osobowości - naszego największego hipisa kolarstwa obecnego wieku :)

Szymonbike odjechał (i to dosłownie) poza wszystkie nam znane schematy kolarstwa. Zamiast spędzać, jak większość z nas, czas w korpo i jeździć weekendowe pętelki na nowym hiper-super-sprzęcie, On robi zupełnie odwrotnie: 99% czasu spędza w górach na szosie a 1% czasu poświęca pracy.

Ustawić się z Szymonem na jazdę to nie taka prosta sprawa. Planowanie to nie jest mocna strona jegomościa. Cynk o wypadzie dostajesz dzień przed i albo jesteś gotowy(a) albo nie :-)

Październik, 2018, 9 rano. Spotykamy się pod miejscówką w pobliżu Innertkirchen. Naszym celem na dziś jest Grimsel, Furka i Susten pass, o ile pogoda pozwoli.

Szybkie pakowanko i uderzamy w góry.

Banan, kilka batonów i jestem "ready". Zaczynamy nasz pierwszy wjazd gadając tym i owym.

Gdy tylko zbliżamy się do przełęczy, Grimsel wita nas mega mordowiatrem. Jest nawet śmiesznie bo ja stając na korbach praktycznie stoję w miejscu.

Szymona widzę pierwszy raz w akcji. Migawka cyka non stop a technika robienia zdjęć rozwala system.

Październik to z reguły początej zimy w Alpach. Tak jest i dzisiaj. Ciemne deszczowe chmury nie zachęcają. Nie bacząc na pogodę, jedziemy dalej.

Kiedy docieramy na szczyt, deszcz już wisi w powietrzu. Podjeżdżamy pod zjazd do Furki i tu sytuacja wcale nie lepsza. Kilka zdjęć ze szczytu i zmieniamy plany. Wracamy do Innertkirchen i podjedziemy Susten z drugiej strony, może tam będzie trochę słońca.

Furka do pewnik na mega foty, jednakże dopiero jazda z mistrzem zdjęć zza szosowej kierownicy pozwala zobaczyć i zrozumieć  jego warsztat "od kuchni". Powiem wam jedno - zdjęcia Szymona nie wychodzą tak dobrze z przypadku. Trzeba naprawdę cyrkowych umiejętności, żeby cykać tak jak Szymon.

Gdyby nie deszcz i lodowaty wiatr, nie było by siły aby odciągnąć Szymona od tych gór. Góry + rower i reszta się nie liczy, dosłownie. Podczas tej jazdy weszła mi w głowę zagadka - "Kto to jest? Nie je, nie pije a jeździ i żyje" ;-)

Zjazd w dół był dość specyficzny. Mocny wiatr, deszcz i ciemno-szare niebo. I tak było klawo!

Przy okazji miałem okazję przetestować w deszczu swoje nowe karbonowe koła z powierzchnią teksturową. Hamowanie na tych obręczach to bajka. Sucho czy mokro, bez różnicy. W końcu porządne karbonowe obręcze!

Dolina powitała nas słoneczkiem. Jak to w alpach bywa, na górze wichura i deszcz a na dole lato. Ciepełko powoduje że znów czuję palce u rąk i nóg, można jechać dalej!

Wjazd na Susten, idzie super, choć nie mam tyle pary w nogach aby dotrzymać koła Szymonowi.

Widoki jak na tę porę roku są mega. Śnieg na szczytach, złotawe lasy i trochę zielonej trawy. Szymon cyka foty na prawo i lewo.

Na zdjęciu powyżej zdałem sobie sprawę że od 5 lat jak tu jeżdżę, nigdy nie zdażyło mi się przerwać zjazd i po prostu usiąść i pogapić się na góry. Z reguły wjeżdżam, kawka na górze i szybki zjazd... a tym samym omija mnie tyle wspaniałych widoków.

Po deszczowym zjeździe z Grimsel, słoneczny zjazd z Susten to była sama przyjemność.

A tak, zapomniałem dodać że mimo słoneczka, trochę tam wiało:

To oczywiście nie przeszkadzało Szymonowi robić fotki bez trzymanki :)

Nawet nie wiedząc kiedy, zjechaliśmy spowrotem do doliny. Ostatnie kilometry wspólnej jazdy i byliśmy powrotem w Innertkirchen.

Suma sumarum, jednen z najlepszych dni na szosie w tym roku. Dobrze znam te góry, ale tym razem było naprawdę inaczej. Wspaniałe towarzystwo, piękna pora roku i te pauzy na przełęczach. To coś, czego nauczyłem się tego dnia i napewno powtórzę.

@Szymon - wielkie dzięki za mini tripa, musimy to jeszcze powtórzyć.
Korzystając z okazji - Wszystkiego najlepszego! Rób to co obecnie robisz, bo jesteś cholernie w tym dobry!

Dzięki,
Tomek

P.S. Jeżeli chcesz wykorzystać zdjęcia z tego posta, zapytaj proszę Szymona. Większość fotek jest jego robotą. Uszanuj proszę prawa autorskie.

Jeżeli chcesz wesprzeć Szymona zamów jego skarpetki lub dołóż się do kalendarza 2019 kalendarz