czwartek, 4 października 2018

Czarne koła od Czarnego Kota

Jeden z moich ostatnich projektów - atrakcyjne cenowo i mocne koła na szosę i szutry. Koła pod tarczę, 28 szprych na przodzie i tyle. 1550g za cały zestaw.


Nie ukrywając, bardzo lubię obręcze Kinlina. Lekkie, szerokie, dobrze układające się przy budowie. Obręcze te występują nie tylko pod hamulce obręczowe ale również pod tarcze, i taki właśnie jest ten projekt - zestaw pod tarcze na Kinlin XR26-T.


Obręcze o wysokości stożka 26mm, obie asymetryczne, aby zwiększyć sztywność kół i naprężenie szprych po stronie nie-tarczowej i nie-napędowej.
Piasty Bitex'a pod ośki przelotowe 12x100mm / 12x142mm



Tak jak pisałem w poprzednich wpisach - koło pod tarcze z cieńszymi 28 szprychami, będzie mocniejsze i sztywniejsze niż koło z grubszymi 24 szprychami. Wagowo wyjdzie praktycznie to samo, a koła spokojnie zniosą cięższą wagę, np bikepacking.

W tym projekcie dałem szprychy Wing 20, zaplot na dwa krzyże. Fajną rzeczą przy Wingach jest to, że sekcja J-bend jest grubsza i mocniejsza niż w przypadku Sapim czy DT Swiss. Pillar robi tu 2.2mm i moim zdaniem jest to genialne rozwiązanie.



Same piasty Bitex BX106 mają solidne łożyska TPI. Sprawdzona geometria i system zapadkowy, a przy tym najlepsza cena na rynku. Nie znajdziecie tańszych i jednocześnie tak dobrych piast jak Bitexy. Z drugiej strony, Bitexy są najczęściej "podrabianymi piastami". U wielu, tak zwanych "producentów" kół, możecie znaleźć piasty bitex z logo danego producenta. Często cena jest x2 lub x3. Podróbkę można poznać po budowie piasty, a dla mniej wprawionych po znaczku "Antibite" na bębenku. Gdy widzicie takie piasty i wysoką cenę, radzę taki warsztat/sklep omijać szerokim łukiem.


Waga - 1550g. Do zestawu doszła jeszcze taśma tubeless Stans oraz zaworki.


Bardzo dobre, mocne i lekkie koła. Wyglądem przypominają karbon lub wykończenie BMW "Piano". Koła moim sklepie a obręcze do obrzejrzenia w moim warsztacie we Wrocławiu.

Pozdrawiam i zapraszam
Tomasz
blog-wheelbuilding

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz